BLOG

Το να ζει κάποιος είναι ένα βιολογικό δεδομένο, μια βιολογική πραγματικότητα.
Όποιος ζει, μεγαλώνει, εξελίσσεται κι αναπαράγεται, προκειμένου να συντηρηθεί το είδος του.
Ο άνθρωπος όπως και τα υπόλοιπα έμβια όντα του ζωικού βασιλείου συμπεριφέρεται με βάση τα ένστικτα. Τα ένστικτα δρουν ασυνείδητα και ωθούν τον άνθρωπο στην ικανοποίηση των βιολογικών του αναγκών επιβίωσης.

Κάθε χρόνο, οι τελευταίες μέρες του χρόνου για κάποιους από τους συνανθρώπους μας είναι συναισθηματικά φορτισμένες:

Η Ψυχοκαρδιολογία είναι κλάδος της Κλινικής Ψυχολογίας που διερευνά τους ψυχολογικούς παράγοντες οι οποίοι συμμετέχουν στην εμφάνιση και υποτροπή των καρδιαγγειακών παθήσεων, καθώς και τις ψυχολογικές επιπτώσεις στους πάσχοντες.

Κάθε καλοκαίρι τα παιδιά παύουν να είναι μαθητές μ’ ένα αυστηρά δομημένο ημερήσιο πρόγραμμα, ενώ ταυτόχρονα οι γονείς τους δεν είναι υποχρεωμένοι να ασκούν χρέη δασκάλου, όπως δυστυχώς εδώ και χρόνια επιτάσσει το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Το νόημα της ζωής είναι ένα από τα βασικά υπαρξιακά ερωτήματα του ανθρώπου και αφορά το σύνολο της ύπαρξης.
Ο καθένας από εμάς, ανάλογα με τα πιστεύω και τις αξίες του, διαμορφώνει το προσωπικό του νόημα ζωής.

Το άγχος των εξετάσεων είναι φυσιολογικό, δηλαδή αναμενόμενο.
Επί της ουσίας μιλάμε για φόβο του αγνώστου σε συνδυασμό με φόβο ενδεχόμενης αποτυχίας με ό,τι αυτή συνεπάγεται, δηλαδή φόβο ότι θα απογοητεύσουμε τους γονείς μας, ή θα απογοητευτούμε εμείς οι ίδιοι.

Η ψυχογενής ανορεξία είναι μια διαταραχή της εικόνας του σώματος.
Ένα όμορφο και καλλίγραμμο κορίτσι μπορεί να θεωρεί τον εαυτό του άσχημο και υπέρβαρο και αυτό το οδηγεί σε άρνηση λήψης τροφής, με συνέπεια την υπερβολική απώλεια βάρους, την διαταραχή των ηλεκτρολυτών και φυσικά την αμηνόρροια.

Ο έρωτας έρχεται απρόσκλητος και μας δίνει φτερά!
Ο έρωτας είναι η πανανθρώπινη επιθυμία ένωσης δυο ανθρώπων μέσω της οποίας το Εγώ γίνεται Εμείς.
Ο έρωτας χαρακτηρίζεται από πάθος, ενθουσιασμό και τάσεις κτητικότητας, της οποίας ο βαθμός ποικίλλει, δηλαδή εξαρτάται από την ψυχοσυναισθηματική ωριμότητα του (της) συντρόφου.

Τόσο η κλινική μου εμπειρία, όσο και η προσωπική, δείχνουν ότι οι αυθεντικές σχέσεις φιλίας και αγάπης σπανίζουν, μιας και η πορεία προς την κατάκτηση της αυθεντικότητας είναι μια ανηφορική διαδικασία ζωής.

Ο μύθος του Άγιου Βασίλη συνεπαίρνει μικρούς και μεγάλους.
Όσον αφορά τα παιδιά, ο μύθος ανταποκρίνεται στον δικό τους μαγικό τρόπο σκέψης. Η μαγική σκέψη δεν είναι κατ’ ανάγκη παθολογική.

Η «ενδοσχολική βία» ή «εκφοβισμός» ή bullying είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο όπου εσκεμμένα, απρόκλητα και επανειλημμένα ασκείται σωματική, λεκτική, ψυχολογική και κοινωνική βία από κάποιο μαθητή σε βάρος άλλου συμμαθητή του, εντός ή εκτός σχολείου, με στόχο την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου.